„Bez Freela si organizaci FotoŠkoda FESTU už nedovedeme představit.”

  • vznik: 1991
  • zaměstnanců: 100+
  • projektů: 12 aktivních
  • ve Freelu od: 8/2016
  • tarif: Freelo Team

Až donedávna patřila firma FotoŠkoda ke klasickým kamenným prodejnám, kde jste si mohli vybrat téměř cokoliv od fotografického materiálu, přes amatérské foto vybavení, až po profesionální „stroje” určené nejlepším fotografům v oboru.

Od svého vzniku v roce 1991 ale urazila pořádný kus cesty a v posledních letech její aktivity čím dál častěji zahrnují i méně prodejní záležitosti. Pořádání výstav a workshopů, provozování kavárny společně s Člověkem v tísni, organizace významného foto festivalu a mnoho dalšího. A je potřeba říct, že v tom všem FotoŠkoda nad svými konkurenty zřetelně vyniká.

„Široké portfolio akcí, které pro naše zákazníky a nadšené fotografy ze všech koutů republiky připravujeme, vyžaduje šikovné nástroje. Proto jsme sáhli po Freelu.“ říká prozaicky Martin Vachata, projektový manažer FotoŠkoda.

Zdroj: Soukromý archiv Fotoskoda.cz

Koordinace interního a externího týmu

Předávání informací, jasná zadání, hlídání termínů, nastavování zodpovědností. To vše je v rámci kombinovaného interního a externího týmu potřeba zajistit. A ne vždy to u FotoŠkoda bylo jednoduché. Když už se staly spousty pracovních e-mailů, telefonátů a nekonečných porad neúnosné, byl čas se poohlédnout po vhodné aplikaci.

„Freelo jsme začali používat nejprve pro organizaci rozsáhlého FotoŠkoda Festu, který pořádáme 2x do roka a musím říct, že nám neuvěřitelně sedí,“ chválí dobrý výběr Vachata. „V aplikaci pracuje v současné době náš kompletní marketingový tým, včetně copywriterů, produktových manažerů a kolegů z IT, a několik dalších spolupracovníků z ostatních oddělení.“ doplňuje.

Ušetříme desítky hodin

Organizace projektu FotoŠkoda Fest, festivalu, který se koná tradičně 2x do roka v Paláci Langhans a trvá celých deset dní, zabere celé 3 měsíce. Podílí se na něm X interních a X externích specialistů. Festival tvoří desítky workshopů, prezentací, výstav a besed, a tak jeho zajištění vyžaduje dostatek času a rozhodně není procházkou v růžové zahradě. Díky Freelu a efektivnější vzájemné spolupráci se ale podařilo snížit časovou náročnost příprav o 90 hodin, tedy celých 11 pracovních dní.

Zdroj: Soukromý archiv Fotoskoda.cz

Oddělení krátkodobých a dlouhodobých projektů

U jednoho projektu ale nezůstalo a aktuálně má FotoŠkoda ve Freelu založeno 12 projektů, z toho 10 velmi aktivních. Důsledně dodržují oddělování krátkodobých a dlouhodobých aktivit a mají tak v aplikaci jasně stanovený řád. Snadno tak zachovají přehlednost veškeré týmové práce. Projekty typu “festival” patří ke krátkodobým, běžná operativa a produkce pak k těm dlouhodobým.

12 projektů
24 aktivních uživatelů
1.500+ hotových úkolů
5.000+ komentářů u úkolů

Nejužitečnější funkce

  • Diskuze nad úkoly — veškeré dění se udržuje na jednom místě a informace sledují pouze ti, kterých se úkol týká. Je také velmi snadné si zpětně kterékoliv důležité údaje dohledat.
  • Šablony projektů — v případě pravidelně opakovaných projektů je to funkce, bez které už se nebudete chtít obejít. Strukturu projektu jednoduše přeberete z projektu, který jste před časem realizovali.
  • Výkazy práce — díky nim můžete snadno sledovat vytížení jednotlivých členů týmu a také plánovat zdroje na další úkoly a projekty.

Zdroj: Soukromý archiv Fotoskoda.cz

Na závěr praktický TIP od FotoŠkoda

Přehlednost na prvním místě = Mějte ve svých úkolech pořádek a zkuste dodržovat „desatero Freelo pravidel”. A pokud vás v průběhu používání aplikace napadnou další body, prostě je k desateru přidejte a sdílejte s každým kolegou v týmu. Bude se vám všem pracovat mnohem lépe.

Další případové studie

Try it for free, captain

You will have 14 days to try out Freelo for free. Simply click and enter your email address.

Even after 14 free days, you can use the Freelo FREE plan. You can find more information in our pricing