Jak si organizuje práci Facebook agentura Honzy Bartoše

Za Freelo se ptá Karel Dytrych
Za honzabartos.cz odpovídá Honza Bartoš

Jak bys představil Facebookovou agenturu Honza Bartoš?

Když se řekne agentura, představím si košili, vyladěné kanceláře a 30 stránkové reporty. Když vezmu tuhle „definici“, jsme spíš opak agentury. Pořád se vnímám jako freelancer, jen jsem si k sobě našel parťáky, kteří sdílí stejnou myšlenku, a vzájemně si pomáháme. 

Honza Bartoš.

Co je na vás výjimečné a jedinečné?

Specializujeme se na výkonnostní Facebook reklamu. Díky tomu sbíráme rychle zkušenosti a stíháme se vzdělávat. Naší doménou jsou e-shopy a nově děláme SaaS aplikace.

Zkušenosti z vlastního byznysu nám změnily pohled na práci. Nezajímají nás lajky, ale tržby a zisk klienta, který nám pak rád (a dobře) zaplatí. Nezdržujeme se zbytečnou komunikací a reporty. Když je něco na ho*no, řekneme to narovinu. Nenajímáte si nás jako klikače reklam, ale partnery do byznysu.

Fungujeme tak, že interní věci řešíme přes Freelo a s klientem komunikuje mailem vždycky ten, kdo ho má na starosti. To se ale časem změní, pokud budeme dál růst.

Proč jsi si vybral zrovna Facebook / jak ses k němu dostal?

Přišel jsem k tomu jako slepý k houslím. Dlouho jsem dělal ochranku. Tahle práce mi hodně dala i vzala a bylo mi jasné, že to nevydrží do konce života. Proto jsem zkoušel zároveň (neúspěšně) podnikat.

Odhadem 10 let zpátky mě začal bavit Facebook. Ještě v dobách, kdy se dali získávat jen fanoušci a příspěvky stránky vidělo víc, než 10 lidí z 1000. Potkal jsem lidi jako Honzu Kvasničku, Větrovku nebo Davida Lörincze, kteří mi hodně pomohli. 

Seděl jsem u PC první 3 měsíce 16 hodin denně a učil se. Nebyly žádné kurzy, všechno se muselo zkoušet a testovat. První klient – fitness4u.cz mi dovolili se na něm učit, za což jsem vděčný a spolupracujeme spolu do dneška.

Byla to fakt fuška, ale stálo to za to.

Nejhorší byly úkoly v Messengeru. Z toho už kolegovi Tomášovi začaly šednout vousy, který nemá. Jsme protiklady, já si většinu věcí pamatuju, on si všechno píše. Hledali jsme zlatou střední cestu, což se díky Freelu povedlo.

Kolik lidí aktuálně tvoří váš tým a jakým způsobem máte rozdělenou práci?

Nedávno jsme přibrali Honzu, takže je nás dohromady 6. Honza Buchal, Michal Švihálek, Víťa Schaffarczik, Tomáš Karásek, já a moje milovaná žena Zuzanka, která nám píše texty k reklamám.

Na co jste pyšní nejvíce?

Na naše parťáky ve firmě. Dělají s nami kluci, kteří jsou extrémně šikovní a jsem rád, že je umíme dobře zaplatit. 

Moje pravidlo je, že se obklopuju těmi nejlepšími a takovým lidem nestačí jen předávat zkušenosti a dávat práci. Zároveň je chci a potřebuju dobře zaplatit. Je mi proti srsti klasický model agentur, kde má jeden člověk 20 klientů a dostává 30 nebo 40 tisíc za měsíc. My platíme lidi projektově, takže čím víc pracují, tím víc si vydělají. A je to násobek proti agentuře.

Pyšní jsme i na naše klienty. Je to spolupráce win-win. Vyděláváme jim peníze a oni nás za to rádi platí.

KD: Jaké výhody z používání Freela pro vás vyplývají? HB: Ušetření času a méně stresu.

Sledujete do detailu produktivitu nebo efektivitu vašich/vašeho týmů? Podle čeho poznáte, že vše šlape?

Nesledujeme, je nám jedno, jestli někdo pracuje 10 hodin denně nebo hodinu. Nezáleží nám na tom, jestli dělá práci ráno, večer nebo je na druhým konci světa. Jde nám o výsledky. Stejně jako klientům.

Přečtěte si také Jak výkonnostní a obsahové agentuře Suzzie pomáhá Freelo hlídat termíny a rozpočty

Nedávno jste začali používat Freelo. S jakými problémy jste se nejčastěji potýkali před zavedením Freela?

Nejhorší byly úkoly v Messengeru. Z toho už kolegovi Tomášovi začaly šednout vousy, který nemá. Jsme protiklady, já si většinu věcí pamatuju, on si všechno píše. Hledali jsme zlatou střední cestu, což se povedlo. To důležité (týdenní reporty, KPI klientů, atd.) píšeme do Freela a zbytek necháváme plynout. Je nás pár, takže nám to zatím vyhovuje.

Jaké výhody z jeho používání pro vás vyplývají?

Ušetření času a méně stresu.

Honza Bartoš a Tomáš Karásek.

Co bylo hlavním hnacím důvodem pro zavedení Freela?

Spravujeme ve firmě desítky reklamních účtů. S Tomášem jsme je potřebovali pravidelně kontrolovat. Jen to nám zabralo hodiny týdně a už nám z toho trochu hrabalo. Proto jsme pořídili Freelo a jako první zavedli týdenní reporty. Už jen to nám stojí za každou korunu. 

Jak jste postupovali při zavádění Freela? Inspiroval vás někdo nebo něco?

Děláme pro Freelo reklamy na Facebooku, takže nás inspiroval Karel :-) Zavádění nebylo nic složitého, protože nás je pár.

Jak u vás vypadá organizace práce? Jak máte rozdělené zákazníky nebo projekty? Používáte šablony? Jak plánujete práci?

Používáme hlavně opakované úkoly na týdenní a pak měsíční reporty. Dále máme šablonu pro nového klienta s tím, co je potřeba zjistit před začátkem spolupráce. Nefungujeme stylem klient = projekt, protože komunikace s klientem zase tolik není. Fungujeme tak, že interní věci řešíme přes Freelo a s klientem komunikuje mailem vždycky ten, kdo ho má na starosti. To se ale časem změní, pokud budeme dál růst.

Ukázka interního/režijního projektu v digitální agentuře Honzy Bartoše.

Jaké funkce Freela vám pomáhají nejvíce? Šablony, termíny, veřejné sdílení pro klienty, opakované úkoly na reporty, …

Největší úlevou jsou opakované reporty. Šablony nám ulehčují tvorbu příspěvků na socky a psaní článků. 

Máte nějaké návody nebo best practices pro používání Freela?

Když máte kolegu, co je blázen do organizace a produktivity, neodklikávejte upozornění. Když pak náhodou otevřete Freelo, když mu sdílíte plochu a on vidí třeba 223 nepřečtených upozornění, je to sranda :-D

Ukázka interního projektu na správu sociálních sítí pro interní potřeby agentury.

Jaké techniky v rámci týmové spolupráce na projektech využíváte? Děláte pravidelné porady, brainstormujete, tvoříte si myšlenkové mapy, poskytujete zpětnou vazbu? Co vám funguje a co jste naopak opustili?

Děláme pravidelná školení, protože se na Facebooku věci rychle mění. Zároveň pak děláme porady nad konkrétními klienty, když je to potřeba. Tzn. na základě reportu vidíme, že je tam nějaký problém a ten řešíme.

Bez jakých nástrojů nebo pomůcek si nedokážete představit chod firmy?

No u nás je hlavní Business Manager a Správce reklam :-D, dál určitě iDoklad, Whereby, GoogleCal a samozřejmě Freelo.

Řekl bych, že se vám ve Freelu povedlo udělat něco parádního. Sám vím, jaké to je vyvíjet aplikaci, takže mám radost, že je něco takového v Česku.

Je něco, co vám na Freelu vadí nebo vám v něm chybí?

Mně osobně vadí, že popis úkolu může editovat jen ten, co ho zadal. Píšeme do Freela KPI klientů, které se průběžně mění. Úkol zadávám já, ale doplňuje si ho ten, co má klienta na starosti. Bohužel nemůže editovat můj koment, ale musí přidávat další. 

Tomášovi přijde složité jako nástroj pro jednotlivce. Používá Todoist, který je prý daleko jednodušší, ale zase nemá tak pokročilé funkce a není tak komplexní jako Freelo. To je asi o zvyku.

Přečtěte si také Jak specialisté na PPC reklamu z PLACEMENT.cz kormidlují milionové kampaně přes Freelo

Když se řekne „Freelo“, co se vám vybaví?

Plachetnice a Karel v kapitánské čepici :-) A teď vážně, řekl bych, že se vám ve Freelu povedlo udělat něco parádního. Sám vím, jaké to je vyvíjet aplikaci, takže mám radost, že je něco takového v Česku.

Na závěr – jaké zdroje sledujete k FB reklamě (web, blog, podcast, knihy atd.), abyste zůstali v obraze?

Pro novinky Newsfeed.cz a Jona Loomera. Na strategie je super Savannah Sanchez, Nick Shackelford a Tim Burd. Hlavním zdrojem jsou pro nás ale pořád naše vlastní data.

Obor Digitální agentura
Tým Online
Velikost týmu 1-10
Naloďte se do Freela a dosahujte cílů s menším úsilím
Chci na palubu

Jak Freelo používají v dalších týmech