Jak výkonnostní a obsahové agentuře Suzzie pomáhá Freelo hlídat termíny a rozpočty

Za Freelo se ptá Kateřina Jozífová
Za Suzzie odpovídá Zuzana Ševčíková

Ahoj Zuzko, můžeš se čtenářům v krátkosti představit a říci něco o své marketingové agentuře? Jaké služby nabízíte?

Určitě, moc ráda. Od roku 2016 se intenzivně věnuji online marketingu. Primárně se specializuji na výkonnostní marketing. Mou hlavní doménou jsou sociální sítě včetně placené reklamy, strategický obsah na webu a e-mailingová automatizace. O tématech ze světa „onlajnu“ také píšu na blogu Suzzie.cz. Mám za sebou několik veřejných i individuálních školení pro klienty z B2B i B2C prostředí. Pro coworking Impact Hub mentoruji menší živnostníky a úspěšné start-upy v oblasti internetového marketingu. Od roku 2020 také mentoruji v rámci projektu #HolkyzMarketingu

Zuzana Ševčíková – jednatelka agentury Suzzie.
Zuzana Ševčíková – jednatelka firmy Suzzie.

Co se týká marketingové agentury – osobně mi přijde, že na trhu tato slova vyvolávají trochu negativní konotaci, proto se tomuto pojmu snažím vyhýbat. Jsme tým marketingových specialistů na volné noze. Specializujeme se na tvorbu obsahu na webu a na sociálních sítích, ale také na placenou reklamu a e-mailing. V našem týmu najdete skvělé kreativce, přičemž každý vyniká v jiné oblasti marketingu. Vážím si každého člena týmu, který pomáhá našim klientům obstát v „onlinové džungli“. 🙂

Ve Freelo si na začátku každého měsíce rozplánuji úkoly pro každý den v měsíci a díky tomu poté vidím, co mám v daný den splnit.

Mezi digitálními agenturami je na trhu poměrně velká konkurence, čím je Suzzie odlišná od těch ostatních? V čem jste výjimeční?

První, a pravděpodobně hlavní rozdíl je asi v tom, že se neprezentujeme jako marketingová agentura. 🙂 V potenciálních klientech to nevyvolává dobré pocity, protože pravděpodobně mají špatné zkušenosti z minulosti. Snažím se o to, aby se nás klienti nebáli oslovit, proto jsme se tomu snažili přizpůsobit i komunikaci na našich webových stránkách.

Další rozdíl je ten, že všichni v našem týmu mají několikaleté zkušenosti v oboru a stále se zlepšují. Často vidím trend, kdy se juniorní kreativec nechá zaměstnat v agentuře, po pár měsících (letech) ji opustí a vrhá se na volnou nohu. Často se tedy stává, že v agentuře pracuje na projektech někdo juniorní a výsledky práce tomu odpovídají. Tomu se chci do budoucna určitě vyhnout.

Jsem ráda, že boříme zažitý mýtus, že nelze pracovat pouze online. Patříme tedy mezi tzv. plovoucí agentury. Nepotřebujeme platit drahé pronájmy prostor, díky tomu snižujeme náklady i výslednou cenu naší práce pro klienty. Fungujeme a komunikujeme zejména online, neztrácíme proto čas dlouhými agenturními meetingy atd. Samozřejmě pro naše klienty jsme k dispozici s nápady online i offline — například z brněnského coworkingu Impact Hub

Všímám si, že přístup firem k obsahovému marketingu spočívá často v orientaci na cílový produkt nebo službu, ale málo se zmiňuje, co z toho bude mít samotný zákazník.
Členové týmu agentury Suzzie.
Členové týmu Suzzie.

Jak podle tvojí zkušenosti dnes české firmy přistupují ke content marketingu? Vnímáš rostoucí zájem o tyto služby?

Co se týká obecně zájmu o služby v online marketingu, mohu říct, že koronavirová krize tomu pomohla asi nejvíce, protože všichni teď chtějí být „online“. Musím “zaklepat”, že z pohledu objemu práce má na nás tato situace pozitivní vliv (v dobrém slova smyslu). 🙂 Samozřejmě, že to na druhou stranu znamená vyšší konkurenci — jak na sociálních sítích, tak na Google, a o to více se tedy musíme snažit, abychom klientovi pomohli. 

Díky tomu, že ve Freelu vidím, kolik časového a tedy i finančního budgetu nám zbývá do konce měsíce, vím, jestli pro klienta můžeme udělat ještě něco navíc, nebo jej naopak upozornit, že jsme si toho na našich schůzkách vymysleli více, než náš smluvený budget dovolí.

Všímám si, že přístup firem k obsahovému marketingu spočívá často v orientaci na cílový produkt nebo službu, ale málo se zmiňuje, co z toho bude mít samotný zákazník. U klientů proto nastavujeme komunikační strategii, která se odvíjí od nákupního procesu zákazníka. V praxi to znamená, že se snažíme oslovit zákazníka se sdělením, které reflektuje jeho fázi nákupu. Takový obsah se pak snažíme distribuovat na místa, kde se zákazník vyskytuje.

Které trendy ze světa marketingu považuješ aktuálně za nejsilnější? 

Za mě je to určitě automatizace – myslím, že ve všech oborech je automatizace stále častěji skloňovanějším tématem. Z pohledu marketingu si to pak můžeme představit jako doručení správného obsahu ke správnému publiku v ten pravý čas. V praxi se toho dosahuje trochu obtížněji, ale představa je to hezká. Mám radost, že například e-shopovým klientům můžeme takovou automatizaci nabídnout. Více jsme o ní napsali například v článku na našem blogu.

Dále pak nemůžu mluvit o trendech, jelikož tyto věci tady již dávno existují, ale stále se dělají málo — jako například messenger marketing, což je vlastně také forma marketingové automatizace. Za mě je to určitě také kvalitní obsah, který chybí spoustě firem, a to jak ve formě článků nebo video obsahu apod. 

Líbí se mi, že Freelo má všechny tyto funkce, které pro naši práci potřebujeme, ale zároveň má jednoduché uživatelské rozhraní. Když jsme přecházeli na Freelo, většina našeho týmu už Freelo znala z jiných projektů. Myslím, že to pro všechny byla spíše vítaná změna.

Kolik lidí tvoří váš tým a jak v něm fungujete? Jaké je vaše pracovní workflow?

Dlouhodobě je náš tým tvořen z 5 specialistů zaměřených od copywritingu, přes SEO až po PPC reklamu. Také spolupracujeme s další externisty, kteří nám zajišťují pro naše klienty profesionální focení a tvorbu video obsahu. 

Já osobně si plánuji práci na měsíc dopředu. Pro klienty, kterým se pravidelně věnuji, mám vybrané dny ve svém kalendáři na Google. Díky tomu nemusím přepínat mezi několika klienty, lépe se tak soustředím na práci a jsem rychlejší – což pak ocení i klienti při fakturaci. 🙂 Ve Freelu si na začátku každého měsíce rozplánuji úkoly pro každý den v měsíci a díky tomu poté vidím, co mám v daný den splnit. Vzhledem k tomu, že se u většiny našich klientů dějí opakované úkoly, lze si to takto naplánovat. K jednotlivým úkolům si pak trackuji čas, jako ostatní členové týmu. Díky tomu pak u každého klienta vidím, jestli se pohybujeme stále ve smluveném budgetu hodin pro naši spolupráci. Členové týmu si organizují čas dle svých potřeb – já pouze požaduji kvalitní výstup v domluveném deadlinu.  

Ukázka kalendáře ve Freelu.
Ukázka kalendáře ve Freelu. Rozostřený je schválně kvůli ochraně osobních údajů.“

Kdo jsou vaši klienti? Je nějaká navázaná spolupráce, na kterou jste v týmu obzvlášť pyšní?

Obory našich klientů jsou různorodé – přes medicínu až po robotickou automatizaci. Ta automatizace byla asi největší výzva, ale myslím, že jsme si s tím nakonec dobře poradili. Napsat obsah, který jednoduše a zajímavě vysvětlí toto téma nebyl zrovna lehký úkol (děkuji Ti Marky).

Výsledek práce pro klienta zabývajícím se automatizací e-shopů – Brani.cz
Výsledek práce pro klienta zabývajícím se automatizací e-shopů – Brani.cz

Obzvlášť jsem pyšná na výsledky naší práce u klienta provozujícího e-shop se sportovní výživou, který za rok naší spolupráce získal o 600 % více nových uživatelů z organického vyhledávání. Na tržbách se to projevilo nárůstem o 200 %. Musím říct, že jsem si zprvu myslela, zda někde nemáme statistickou chybu. 🙂 

Také musím zmínit naše klienty, pro které jsme nastavovali emailingovou automatizaci – všem se investice vrátila ještě ten samý měsíc. Pro většinu z nich se stal emailing nejkonverznějším marketingovým kanálem s vysokou návratností investic.

PNM Michala Kubíčka pomáhá přes Freelo svým klientům k vyšším ziskům

Přečtěte si také PNM Michala Kubíčka pomáhá přes Freelo svým klientům k vyšším ziskům

Co je pro vás v rámci provozování digitální agentury největší výzvou?

Pohlídat si všechny termíny, abych na někoho nezapomněla. V tom je mi Freelo velkým pomocníkem. Dále si pohlídat, abychom u klientů nepřekročili domluvené budgety. Díky tomu, že ve Freelo vidím, kolik časového a tedy i finančního budgetu nám zbývá do konce měsíce, vím, jestli pro klienta můžeme udělat ještě něco navíc, nebo jej naopak upozornit, že jsme si toho na našich schůzkách vymysleli více, než náš smluvený budget dovolí.  

Velkou výzvou je pro nás všechny také sledování všech marketingových novinek a trendů. Tato oblast se stále mění, proto musíme být neustále ve střehu, aby nám něco neuniklo.

Ukázka nastaveného budgetu u klientského projektu.
Ukázka nastaveného budgetu u klientského projektu.

Kde čerpáte inspiraci na tvorbu obsahu pro své klienty? Jak hledáte nové marketingové cesty?

Snažíme se sledovat naše marketingové “kolegy” – jak v ČR, tak v zahraničí. Kromě toho každý z nás navštěvuje odborné konference, kurzy, webináře a někteří z nás si oblíbili také podcasty. Já osobně mám nejradši offline školení a konference – vždy si z nich odnesu spoustu nápadů. Doufám tedy, že se situace již brzy uklidní a budeme mít opět tyto možnosti. Také sledujeme aktivity konkurence – díky tomu se dokážeme vyvarovat některých chyb, nebo si můžeme všimnout, v čem se konkurenci daří a vzít si z ní příklad.

Ukázka připnutých odkazů vedoucích na Google dokumenty.
Ukázka připnutých odkazů vedoucích na Google dokumenty.

Veškeré nápady zapisujeme do Google dokumentů – odkazy na ně máme pak hezky pohromadě u každého projektu (klienta). 

Jaké problémy v týmu nejčastěji řešíte a jak se vám nad nimi daří vyzrát?

Největším problémem jsou deadliny, proto je plánuji i o několik dní (někdy i týdnů) dopředu, když to jde. Důvodem neodevzdání úkolu, však nemusí být vždy nespolehlivost, ale také nemoc nebo kreativní krize (která mě samotnou také občas přepadne🙂). Někdy navíc může dojít k odevzdání, ale výstup potřebuje ještě úpravy a přepracování. Myslím, že nechat si menší časový prostor navíc je fajn. Díky tomu se vyvarujeme odevzdání nekvalitního výstupu nebo pozdnímu odevzdání klientovi.

Jsem ráda, že boříme zažitý mýtus, že nelze pracovat pouze online. Patříme tedy mezi tzv. plovoucí agentury.

Proč jste si zvolili zrovna Freelo a jak rychle se podařilo nalodit tým na palubu?

S Freelem jsem se poprvé setkala u našeho klienta Brani.cz – v té době jsme ještě využívali Trello, které pro nás bylo nevyhovující hlavně kvůli tvorbě úkolů, nepřehlednému trackování úkolů, nemožnosti sledovat aktuální počet vyčerpaných hodin na daném projektu aj. Líbí se mi, že Freelo má všechny tyto funkce, které pro naši práci potřebujeme, ale zároveň má jednoduché uživatelské rozhraní. Když jsme přecházeli na Freelo, většina našeho týmu už Freelo znala z jiných projektů. Myslím, že to pro všechny byla spíše vítaná změna. 

Přečtěte si také Jak specialisté na PPC reklamu z PLACEMENT.cz kormidlují milionové kampaně přes Freelo

Je něco, co vám na Freelu vadí nebo vám v něm chybí?

Mně osobně chybí možnost seřadit si úkoly v kalendáři – ráda bych si je seřadila dle priorit v daný den. U To-Do listů mi pak chybí možnost přidání nastavení časového budgetu, který by se dal zpřístupnit jen těm, kteří na daném To-Do listu pracují. Také by se zde mohl resetovat čas stejně jako u projektů. 

Dále bych potřebovala, aby se při nastavení opakování úkolu vytvořil úkol nový, i přesto, že starý ještě není dokončený. To by nám určitě také moc pomohlo.

Máš na závěr nějaké oblíbené zdroje (web, blog, podcast, knihu atd.), které by podle tebe neměli čtenářům uniknout? 

Tak samozřejmě, že by čtenářům neměl uniknout náš blog, kde najdou spoustu zajímavých informací ze světa online marketingu. 🙂

Díky moc za rozhovor!

Já také děkuji za možnost rozhovoru, třeba zase někdy příště. 🙂

Obor Výkonnostní marketing
Tým Online agentura
Velikost týmu 1-10
Naloďte se do Freela a dosahujte cílů s menším úsilím
Chci na palubu

Jak Freelo používají v dalších týmech