Jak v e-shopu 24TIME.cz díky Freelu radikálně zlepšili komunikaci s externisty

Za Freelo se ptá Jan Kulda
Za 24TIME.cz odpovídá David HriechMichal Novák

Môžeš pre lepšiu kontext 24TIME.cz predstaviť, povedať niečo z histórie, vašej víziu a plánoch do budúcnosti?

24TIME.cz je internetový obchod s designovými hodinkami. První spuštění našeho eshopu bylo 1. července 2013 a zprvu jsme nabízeli stejné značky hodinek jako konkurenční eshopy. Brzy jsme si však uvědomili, že bez kompletní změny strategie v takto konkurenčním prostředí neuspějeme.

Mně se tehdy líbily dvě netradiční značky a to dřevěné hodinky Wewood a italská značka designových hodinek NAVA. Potom co jsme se dohodli na spolupráci, jsme se rozhodli naše zaměření změnit a nabízet netradiční, neokoukané hodinky. Tomu jsme v dalších letech uzpůsobili také design našich stránek a celkově corporate identity.

Do budoucna bychom určitě rádi otevřeli menší showroom s designem, kde by si zákazník mohl tyto – některé opravdu unikátní – hodinky prohlédnout. A rádi bychom také expandovali na polský trh.

V čom je 24TIME.cz výnimočný oproti iným e-shopom?

Určitě to je přístup k zákazníkovi, ke kterému přistupujeme vždy jednotlivě a osobně. A to nejen v rámci samotného prodeje, ale také následné péče. Ta zahrnuje různé úpravy řemínku, záruční a pozáruční opravy a jiné.

Dbáme na důkladné balení a samozřejmě na kontrolu hodinek před samotným odesláním. Jednoduše chceme, aby měl zákazník radost už ze samotného balíků, který mu přiveze kurýr.

Výjimeční jsme také portfoliem netradičních designových značek. Více jak 35 % značek v Čechách a na Slovensku najdete pouze u nás. Jsou to např.: betonové hodinky 22 Design Studio, The Horse, MVMT a další.

Foto: 24TIME.cz

Doba internetu a Freela je nyní skvělá v tom, že si můžeme vybrat ty nejlepší kolegy z oboru bez ohledu na to, kde jsou fyzicky.

Aké projekty chystáte do budúcna mimo 24TIME.cz?

Snažíme se neustále posunovat dál a přinášet stále lepší komfort našim zákazníkům. Už teď máme ve Freelu pěkný seznam úprav, na kterých pracujeme. Mimo 24TIME.cz pak chystáme několik nových eshopů, jako třeba 24WOOD.cz (dřevěné hodinky) a 24TOYS.cz (designové hračky).

Náš největší projekt je však stále „v plenkách“ a jedná se o naši vlastní designovou značku hodinek s celosvětovou ambicí. Na designu první modelové řady spolupracujeme s dvěma nejlepšíma designérama v České Republice, tak to bude stát za to. Ale nechci zatím více prozrazovat.

Přečtěte si také Jak ve FotoŠkoda přes Freelo organizují stovky workshopů, řídí marketing a komunikují s externisty

Koľko ľudí aktuálne tvoria váš tím a akým spôsobom máte rozdelenú prácu?

V současné době je v týmu 18 členů od programátorů, přes fotografy a copywrightery až po lidi na SEO a marketing. Převážná většina jsou externí kolegové, kteří jsou „rozeseti“ po celé České a Slovenské Republice.

Doba internetu a Freela je nyní skvělá v tom, že si můžeme vybrat ty nejlepší kolegy z oboru bez ohledu na to, kde jsou fyzicky.

Aké techniky v rámci tímovej spolupráce na projektoch využívate?

Jsme ještě taková „punková“ firma, kde se hodně věcí řeší v běhu. Máme však nastavené pravidelné skype-porady v jednotlivých mikrotýmech jako je třeba tým odpovědný za marketing, web a jiné.

Čo je na prevádzkovanie e-shopu s hodinkami najťažšie?

Těch věcí je hodně. Nemyslím si, že zrovna komodita, jako jsou hodinky, má nějaké zvláštní specifika.

Problémy, který vidím v módním odvětví obecně a to právě včetně hodinek, jsou různé napodobeniny z Číny, které mnoho eshopů vydává za originál. Na toto jsme si vždy dávali velký pozor. Jinak je to komplexní a dlouhodobá práce v budování samotné značky, postavení, důvěry a hlavně ve vztahu k zákazníkovi.

Prihodil sa vám nejaký naozajstný "fuck up" a čo vám pomohlo sa z neho dostať?

Musím zaklopať, ale vyložene "fuck up" sa nám ešte neprihodil. Čas od času sa nejaký väčší zádrhel objavia, ale zatiaľ nič vážneho, čo by náš biznis nejako ohrozilo. Snažíme sa mať všetky interné veci v poriadku a pod kontrolou, ale samozrejme sú externé problémy, ktoré ovplyvniť nedá.Potom je potrebné rýchlo, pružne a hlavne tímovo reagovať.

Díky Freelu už nepraktikujeme spamováni emaily na všechny členy týmu. V kopiích se ztrácelo obrovské množství informací

Aký systém na správu úloh a komunikáciu v rámci tímu ste používali pred Freelom?

Pred Freelem sme si neustále vymieňali emaily v ktorých sa po čase všetci strácali. Jednotlivé úlohy si písali do niekoľkých zdieľaných súborov s nulovou viditeľnosťou o ich plnení. S pribúdajúcim počtom členov v tíme, sa komunikácia stávala zložitejšie a časovo náročnejšie.

Přečtěte si také Simplii se díky Freelu daří lépe a rychleji realizovat velké e-Commerce projekty

Ako sa zmenilo workflow a efektivita po zavedení Freela?

Oboje šlo rapidně nahoru ihned po zavedení Freela. Každý měl seznamy úkolů, přiřazení termíny, rozpočty. Obrovský dopad na workflow u nás měl také fakt, že i ostatní členové týmu, kteří v úkolu přímo nefigurovali, jej viděli. Často se nám pak stávalo, že některý z členů do tohoto úkolu přinesl důležitou, poznámku či názor.

Díky Freelu už nepraktikujeme spamováni emaily na všechny členy týmu. V kopiích se ztrácelo obrovské množství informací, úkolů a hlavně nebylo jasné, kdo a za co odpovídá.

Prečo ste zvolili Freelo a aké bolo jeho zavádzanie do tímu?

Ve Freelu jsme se pohybovali již od samého začátku, kdy nás tam pozval externí dodavatel. Řešili jsme v něm veškerou grafiku a programátorské úpravy eshopu.

Jak se náš tým rozrůstal, vznikla potřeba změnit i interní komunikaci. Dělali jsme si interní benchmark podobných komunikačních programů, avšak každý nám z nějakého důvodu nevyhovoval. Proto jsme se jednoznačně rozhodli pokračovat v osvědčeném Freelu.

Na koľkých projektoch súčasne aktuálne pracujete?

Teraz máme vo Freelu 5 hlavných projektov, ale v blízkej dobe pribudnú ďalšie ;-) Všetky projekty sú dlhodobého charakteru s mnohými podúlohu. Vždy, keď jeden dokončíme, už máme tri nové.

Foto: 24TIME.cz

Většinou není potřeba kolegy speciálně do Freela zaučovat. A pokud Freelo neznají, tak se s ním díky své jednoduchosti a intuitivnosti rychle skamarádí.

Ako Freelo pomáha k riadeniu celej firmy?

Ve Freelu již nyní řešíme veškeré aktivity ve firmě. Od marketingu po vývoj a design eshopu až po samotnou strategii. Jednotlivé činnosti jsou rozděleny do jednotlivých projektů a úkolů a mají přiřazeny zdroje – členy týmů. Některé aktivity, jako třeba marketing, mají přiřazené také rozpočty k jednotlivým činnostem.

Co se týče zákaznické péče, tak zde musíme reagovat velice pružně a „online“. Určitě se však chceme podívat na možnost použití Freela i v tomto směru. Vaše nové mobilní aplikace tomu v budoucnu určitě hodně pomohou.

Ako zaúča nových členov tímu do Freela a celého pracovného workflow?

Spolupracujme s veľa externými dodávateľmi. Tí majú s podobnými komunikačnými aplikáciami veľa skúseností, takže väčšinou nie je potreba je špeciálne zaúčať. A ak Freelo nepoznajú, tak sa s ním vďaka svojej jednoduchosti a intuitívnosti rýchlo skamaráti.

Ktoré funkcie Freela sú pre vás najužitočnejšie a prečo?

Myslím si, že nejde vypichnúť jednu, dve funkcie Freela, ktoré by sme považovali za najužitočnejšie. Freelo je proste dobre namiešaný kokteil funkcií pre pracovné komunikáciu v tíme.

Foto: 24TIME.cz

Freelo je prostě dobře namíchaný koktejl funkcí pro pracovní komunikaci v týmu.

Je niečo, čo vám na Freele vadí, alebo vám v ňom chýba?

Donedávna nám chýbala mobilné aplikácie Freelo, ale tá už existuje a tak sa nám komunikácia opäť o niečo zjednodušila a urýchlila. Z ďalších funkcií by bolo fajn vidieť, ktorý z členov tímu je zrovna online na Freelu a mať online chat.

Keď sa povie Freelo, ktoré slovo sa vám vybaví? (môžete až tri)

Tým, efektivita a komunikace.

Akú značku hodiniek nosia ozajstní kapitáni? :-)

Každý z kapitánov má hneď niekoľko obľúbených značiek a u nás neplatí porekadlo, že kováčova kobyla chodí bosá. Osobne mám hodinky Triwa a Mondain a Michal (druhý kapitán) má tiež Triwa a hodinky MVMT.

Odbor Prodej hodinek
Tím retail
Veľkosť firmy 11-50
Naloďte se do Freela a dosahujte cílů s menším úsilím
Chci na palubu

Jak Freelo používají v dalších týmech