How can Freelo help you?

Replaces confusing email conversations. It unifies both internal and client communication. Eliminates the state when the left hand does not know what is doing right. Provides an overview of the financial side of the project.

Dashboard

Dashboard is your captain's bridge, from which you can see all the important tasks, dates and latest information.

At the top you will find tasks that are assigned to someone – you can filter to whom. You can prioritize the tasks you want to deal with in the coming days.

Other parts of the dashboard provide the latest information on the projects.

Projects

Projects are decks on which are collectively clients, colleagues, tasks, files and information. For better order, you can tag projects and get a simple categorization.

You can create a project or someone else invites you. In any case, here you will see all the projects that are of any concern to you.

What can you do with your projects?

  • Create project templates
  • Archive, restore or delete
  • Categorize with tags
  • Mark as favorite
  • Invite collegues and clients
  • Create To-Do lists and tasks
  • Upload files and docs
  • Create text notes
  • Track time and budgets

Project detail

Each project consists of chronological list of events, tasks, notes and files.

You will invite colleagues or clients to projects. You can tell who should see every To-Do list. So there is nothing to prevent cooperation in one place.

You can set project budget. Then you're just watching how tracked time shrinks the budget.

Tasks with discussion

Each task is a discussion. In it, you and others will solve everything essential to complete the task. The task is always solved by one person.

Task discussions work as Facebook comments - just write down and get new comments. You can also opt out of the discussion at any time.

Anyone can add new task

On the form for adding a task we took extra care. It's the most common actions that you'll do in Freeo.

You can set a task with a deadline or a range of due dates. You can comfortably upload files or copy images from clipboard with CTRL/CMD+V.

Another great feature is one-time notifications of users via @name. It is not necessary for a user to keep track of all the updates in the discussion. Easily notify them when it is needed.

Tasks can be repeated

Do you want to write three things every night that pleased you on that day? Easy help: Create a repeat task and never forget.

Repeated tasks are a powerful tool that makes it easy to find out how your team feels, what is going on today, what needs to be done in the office, and much more.

Let Freelo work for you. Integrate repetitive tasks into the everyday workflow. Start with yourself and continue with your colleagues. We are convinced that your team will appreciate it.

Calendar crafted for planning

On the left you see tasks that do not have a deadline yet. All you have to do is drag task to the calendar on the right to a specific day. And that is, the task already has a deadline. Likewise, you can change and move the scheduled tasks in the calendar.

Try simple filters to find out who will be dealing with what task.

Reports

Who worked a lot and who less? How many hours worked the whole team? What are the cost of last month's payouts?

All of this, and much more, will be answered by the Freelo reports.

Working with clients on a project is no longer a problem

Just in a few clicks to define who sees what. Every To-Do list can be assigned to different people.

Files and information are subject to tasks, so everyone sees only what is needed.

Měj přehled nad odpracovaným časem a náklady

Ve Freelu žádný problém. Stačí u každého úkolu vykazovat, co odpracuješ. Můžeš to udělat dvěma způsoby – buď budeš měřit čas strávený nad úkolem pomocí Time trackingu nebo zadáš výkaz ručně .

Time tracking

4 důvody, proč bude mít tvoje posádka měření času v malíčku

1.

Nemusíš s každým měřením vytvářet úkoly. Ve Freelu už všechny úkoly máš. Stačí jen zmáčkout play a začít měřit.

2.

Konec přepínání mezi několika online nástroji. Spolehlivé trackování budeš mít na jednom místě společně s projekty a klienty.

3.

Automatické přepínání zamezí časovým mezerám. Začínáš na novém úkolu? Klikneš u něj na play a předchozí běžící čas se zastaví a automaticky uloží.

4.

Trackovat čas můžeš pohodlně i v mobilních aplikacích. Časové výkazy tak můžeš používat ať si kdekoliv. Třeba na schůzce u klienta.

Ruční zadávání výkazů

Při ručním vykazování můžeš zadat čas a hodinovou sazbu. Po uložení se čas s hodinovkou vynásobí a tvůj první výkaz je na světě. K výkazu můžeš napsat poznámku nebo ho vykázat zpětně na konkrétní datum.

Výkazy můžeš taky editovat. Stačí kliknou vpravo na ikonku tužky a výkaz se otevře k editaci.

K výkazům u úkolů můžeš přistoupit i jako k nákladům, které si s úkolem měl. Např. nákup materiálu nebo placení obchodní večeře. Nemusíš zadávat čas a zadáš jen částku. Měj vždy náklady přiřazené k položce se kterou souvisí.

Editace výkazů u úkolu

Mohlo by tě ještě zajímat u výkazů

Čas umíme násobit hodinovou sazbou. Jako šéf projektu tohle zajisté oceníš. Můžeš totiž svým kolegům zadat hodinové sazby. Při každém výkazu se jim hodinovka předvyplní a vynásobí zadaným časem. Díky tomu máš neustále informace o tom, zda se projekt neřítí do červených čísel.

Hodinovka může být u každé osoby i u každého projektu úplně jiná. Navíc není nutné ji předvyplňovat – Freelo si chytře pamatuje tu naposledy zadanou.

Tvoje výkazy uvidíš jen ty a šéf projektu. Můžeš taky sám rozhodnout, kdo další tvé výkazy uvidí. To se hodí, když chceš udržovat klienta informovaného o finanční náročnosti již v průběhu projektu.

Integrations

Freelo je má otevřené API na kterém hodláme v budoucnu ještě hodně pracovat a rozvíjet ho.

A co to znamená pro tebe a tvůj tým? Budeme Freelo napojovat na další užitečné online aplikace, aby vznikal synergický efekt.

Fakturoid is online billing and accounting for individuals and companies. Thanks to integration, you simply issue an invoice from all your work reports.

iDoklad je jeden z nejrozšířenějších českých fakturačních nástrojů. Stejně jako u Fakturoidu jednoduše vystavíš fakturu ze všech svých pracovních výkazů.

Vyfakturuj je pohodlná online fakturace a účetnictví. Je to další fakturační nástroj, díky kterému své výkazy pošleš rovnou na fakturu na pár kliknutí

SupportBox simplifies customer care via email. In SupportBox with two clicks, you enter a task that appears straight in Freelo. Once it's resolved, you'll see it right now in Supportobox, and you can communicate good news to your customers.

Meeting record? Project assignment? Brief? Notes will solve everything.

The project is always full of information. The main thing is to have order. Here are notes. You can write important notes from meetings, specifications or briefs.

Notes can be seen by all project users or just by some - it's up to you.

Below the note you can also discuss with project members and attach files.

Smart customizable notifications

Když vyvoříš úkol, nebo se někde zapojíš do diskuze, určitě tě bude zajímat, když ti někdo odpoví. Freelo se chová podobně jako Facebook. Bude ti posílat upozornění na ty události, které se tě týkají.

Tyto upozornění si můžeš samozřejmě nastavit podle svých potřeb. Upozornění může být pouze v aplikaci, takže jej uvidíš jen tehdy, když se do Freela podíváš. Nebo ti můžeme zasílat e-mailové souhrny, či jednotlivá upozornění – zase záleží jen na tobě.

You can log out of every conversation. Nobody wants to watch something that is no longer relevant to him.

How to issue an invoice from a pile of work reports in a few clicks?

Watch a short guide. In this video, you'll find out how to get invoice from your tracked hours.

Následně je můžeš jednoduše překlopit do reálné faktury přes napojené online služby iDoklad, Fakturoid a Vyfakturuj.

Android and iOS Phones

Download Freelo App to your Phone or Tablet

Get work and information at your fingertips. Download a mobile app for your Android or Apple mobile devices.

Try it for free, captain

You will have 14 days to try out Freelo for free. Simply click and enter your email address.

Even after 14 free days, you can use the Freelo FREE plan. You can find more information in our pricing