Rozhovor se zakladateli e-shopu 24TIME.cz o hodinkovém byznysu a o tom, jak si stojí po 5 letech fungování

Za Freelo se ptá Honza Kulda
Můžeš pro lepší kontext 24TIME.cz představit, říci něco z historie, o vaší vizi a plánech do budoucna?
Za 24TIME.cz odpovídá David HriechMichal Novák

24TIME.cz je internetový obchod s designovými hodinkami. První spuštění našeho eshopu bylo 1. července 2013 a zprvu jsme nabízeli stejné značky hodinek jako konkurenční eshopy. Brzy jsme si však uvědomili, že bez kompletní změny strategie v takto konkurenčním prostředí neuspějeme.

Mně se tehdy líbily dvě netradiční značky a to dřevěné hodinky Wewood a italská značka designových hodinek NAVA. Potom co jsme se dohodli na spolupráci, jsme se rozhodli naše zaměření změnit a nabízet netradiční, neokoukané hodinky. Tomu jsme v dalších letech uzpůsobili také design našich stránek a celkově corporate identity.

Do budoucna bychom určitě rádi otevřeli menší showroom s designem, kde by si zákazník mohl tyto – některé opravdu unikátní – hodinky prohlédnout. A rádi bychom také expandovali na polský trh.

V čem je 24TIME.cz výjimečný oproti jiným e-shopům?

Určitě to je přístup k zákazníkovi, ke kterému přistupujeme vždy jednotlivě a osobně. A to nejen v rámci samotného prodeje, ale také následné péče. Ta zahrnuje různé úpravy řemínku, záruční a pozáruční opravy a jiné.

Dbáme na důkladné balení a samozřejmě na kontrolu hodinek před samotným odesláním. Jednoduše chceme, aby měl zákazník radost už ze samotného balíků, který mu přiveze kurýr.

Výjimeční jsme také portfoliem netradičních designových značek. Více jak 35 % značek v Čechách a na Slovensku najdete pouze u nás. Jsou to např.: betonové hodinky 22 Design Studio, The Horse, MVMT a další.

Doba internetu a Freela je nyní skvělá v tom, že si můžeme vybrat ty nejlepší kolegy z oboru bez ohledu na to, kde jsou fyzicky.“
Jaké projekty chystáte do budoucna mimo 24TIME.cz?

Snažíme se neustále posunovat dál a přinášet stále lepší komfort našim zákazníkům. Už teď máme ve Freelu pěkný seznam úprav, na kterých pracujeme. Mimo 24TIME.cz pak chystáme několik nových eshopů, jako třeba 24WOOD.cz (dřevěné hodinky) a 24TOYS.cz (designové hračky).

Náš největší projekt je však stále „v plenkách“ a jedná se o naši vlastní designovou značku hodinek s celosvětovou ambicí. Na designu první modelové řady spolupracujeme s dvěma nejlepšíma designérama v České Republice, tak to bude stát za to. Ale nechci zatím více prozrazovat.

Kolik lidí aktuálně tvoří váš tým a jakým způsobem máte rozdělenou práci?

V současné době je v týmu 18 členů od programátorů, přes fotografy a copywrightery až po lidi na SEO a marketing. Převážná většina jsou externí kolegové, kteří jsou „rozeseti“ po celé České a Slovenské Republice.

Doba internetu a Freela je nyní skvělá v tom, že si můžeme vybrat ty nejlepší kolegy z oboru bez ohledu na to, kde jsou fyzicky.

Jaké techniky v rámci týmové spolupráce na projektech využíváte?

Jsme ještě taková „punková“ firma, kde se hodně věcí řeší v běhu. Máme však nastavené pravidelné skype-porady v jednotlivých mikrotýmech jako je třeba tým odpovědný za marketing, web a jiné.

Co je na provozování e-shopu s hodinkami nejtěžší?

Těch věcí je hodně. Nemyslím si, že zrovna komodita, jako jsou hodinky, má nějaké zvláštní specifika.

Problémy, který vidím v módním odvětví obecně a to právě včetně hodinek, jsou různé napodobeniny z Číny, které mnoho eshopů vydává za originál. Na toto jsme si vždy dávali velký pozor. Jinak je to komplexní a dlouhodobá práce v budování samotné značky, postavení, důvěry a hlavně ve vztahu k zákazníkovi.

Přihodil se vám nějaký opravdový „fuck up“, nějaký krizový moment a co vám pomohlo se z něj dostat?

Musím zaklepat, ale vyloženě „fuck up“ se nám ještě nepřihodil. Čas od času se nějaký větší zádrhel objeví, ale zatím nic závažného, co by náš business nějak ohrozilo. Snažíme se mít všechny interní věci v pořádku a pod kontrolou, ale samozřejmě jsou externí problémy, které ovlivnit nelze. Pak je třeba rychle, pružně a hlavně týmově reagovat.

Díky Freelu už nepraktikujeme spamováni emaily na všechny členy týmu. V kopiích se ztrácelo obrovské množství informací“
Jaký systém na správu úkolů a komunikaci v rámci týmu jste používali před Freelem?

Před Freelem jsme si jen neustále vyměňovali emaily ve kterých se po čase všichni ztráceli. Jednotlivé úkoly si psali do několika sdílených souborů s nulovou visibilitou o jejich plnění. S přibývajícím počtem členů v týmu, se komunikace stávala složitější a časově náročnější.

Jak se změnilo workflow a efektivita po zavedení Freela?

Oboje šlo rapidně nahoru ihned po zavedení Freela. Každý měl seznamy úkolů, přiřazení termíny, rozpočty. Obrovský dopad na workflow u nás měl také fakt, že i ostatní členové týmu, kteří v úkolu přímo nefigurovali, jej viděli. Často se nám pak stávalo, že některý z členů do tohoto úkolu přinesl důležitou, poznámku či názor.

Díky Freelu už nepraktikujeme spamováni emaily na všechny členy týmu. V kopiích se ztrácelo obrovské množství informací, úkolů a hlavně nebylo jasné, kdo a za co odpovídá.

Proč jste zvolili Freelo a jaké bylo jeho zavádění do týmu?

Ve Freelu jsme se pohybovali již od samého začátku, kdy nás tam pozval externí dodavatel. Řešili jsme v něm veškerou grafiku a programátorské úpravy eshopu.

Jak se náš tým rozrůstal, vznikla potřeba změnit i interní komunikaci. Dělali jsme si interní benchmark podobných komunikačních programů, avšak každý nám z nějakého důvodu nevyhovoval. Proto jsme se jednoznačně rozhodli pokračovat v osvědčeném Freelu.

Na kolika projektech současně aktuálně pracujete?

Nyní máme ve Freelu 5 hlavních projektů, ale v blízké době přibudou další ;-) Všechny projekty jsou dlouhodobého charakteru s mnoha podúkoly. Vždy, když jeden dokončíme, již máme tři nové.

Většinou není potřeba kolegy speciálně do Freela zaučovat. A pokud Freelo neznají, tak se s ním díky své jednoduchosti a intuitivnosti rychle skamarádí.“
Jak Freelo pomáhá k řízení celé firmy?

Ve Freelu již nyní řešíme veškeré aktivity ve firmě. Od marketingu po vývoj a design eshopu až po samotnou strategii. Jednotlivé činnosti jsou rozděleny do jednotlivých projektů a úkolů a mají přiřazeny zdroje – členy týmů. Některé aktivity, jako třeba marketing, mají přiřazené také rozpočty k jednotlivým činnostem.

Co se týče zákaznické péče, tak zde musíme reagovat velice pružně a „online“. Určitě se však chceme podívat na možnost použití Freela i v tomto směru. Vaše nové mobilní aplikace tomu v budoucnu určitě hodně pomohou.

Jak zaučujete nové členy týmu do Freela a celého pracovního workflow?

Spolupracujme s hodně externími dodavateli. Ti mají s podobnými komunikačními aplikacemi hodně zkušeností, takže většinou není potřeba je speciálně zaučovat. A pokud Freelo neznají, tak se s ním díky své jednoduchosti a intuitivnosti rychle skamarádí.

Které funkce Freela jsou pro vás nejužitečnější a proč?

Myslím si, že nejde vypíchnout jednu, dvě funkce Freela, které bychom považovali za nejužitečnější. Freelo je prostě dobře namíchaný koktejl funkcí pro pracovní komunikaci v týmu.

Freelo je prostě dobře namíchaný koktejl funkcí pro pracovní komunikaci v týmu.“
Je něco, co vám na Freelu vadí, nebo vám v něm chybí?

Donedávna nám chyběla mobilní aplikace Freela, ale ta již existuje a tak se nám komunikace opět o něco zjednodušila a urychlila. Z dalších funkcí by bylo fajn vidět, který z členů týmu je zrovna online na Freelu a možnost online chatu.

Když se řekne Freelo, které slovo se vám vybaví?

Tým, efektivita a komunikace

Jakou značku hodinek nosí opravdoví kapitáni? :-)

Každý z kapitánů má hned několik oblíbených značek a u nás neplatí pořekadlo, že kovářova kobyla chodí bosa. Osobně mám hodinky Triwa a Mondaine a Michal (druhý kapitán) má také Triwa a hodinky MVMT.

Another case studies

Try it for free, captain

You will have 14 days to try out Freelo for free. Simply click and enter your email address.

Even after 14 free days, you can use the Freelo FREE plan. You can find more information in our pricing