2Score plays the major league in sports marketing and Freelo helps them significantly

Karel Dytrych asks for Freelo
CEO Vojtěch Šišma answers for 2Score

2Score is on market a couple of years. Could you introduce the company, tell me a bit of it's history, your visions and plans?

2Score je na trhu již téměř 7 let a tím hlavním posláním je určitá kultivace sportovního prostředí a konkrétně sportovního marketingu v České republice. Chceme, aby úroveň českého sportu rostla a to jak na samotných hřištích v rámci sportovních výkonů, tak i v hledištích v rámci jejich zaplnění a kvality souvisejících služeb. Proto se rádi inspirujeme v zahraničí a osvědčenou praxi aplikujeme do české reality. To se dá říci, že je nekončící proces, jelikož vždy v něčem v zahraničí budou lepší či inspirativní. Ačkoliv často slyšíme i ze zahraničí obdiv k naší práci.

2Score team. Photo: 2score

What makes 2Score unique compared to other agencies?

Vyjímečnost k jiným agenturám je jistě zejména v zaměření výhradně na sport. A v rámci sportu k marketingu, tedy komunikaci a aktivacím partnerství.

Which of your achievements are you proud of the most? While browsing your web and social networks, I found Sparta, Fortuna liga, Sazka bet, McDonald's etc.

Na klienty a projekty, které jsme za ty roky vytvořili, jsme velmi pyšní. V mnoha ohledech dané práce patří ke špičce našeho oboru. A jelikož náš tým je sestaven z většiny z lidí co sportem žijí, je práce na takové úrovni i určitou poctou. Pokud bych měl vybrat jeden počin a hovořit i za kolegy, tak tím byla rozlučka Tomáše Rosického v minulém roce. To je projekt, který přinesl asi nejvíce emocí a pýchy se podílet na něčem takovém.

In the past, when I turned the PC on, I went on Facebook and even earlier to Seznam. Now I start with Freelo. CEO 2score, Vojtech Sisma.

How many people currently make up the 2Score team and how do you work?

We would probably need more than two pairs of hands to count the external and internal people, who communicate very closely. We have groups of graphic designers, video creators, specialists managing digital platforms and project managers. That is our exact division of work. Otherwise, the structure responds to clients and projects associate with them.

How many locations are you currently working from?

Ačkoliv máme jedny kancelářské prostory v samotném centru Prahy s výhledem na Národní muzeum, tak se nejedná o jedinou lokalitu, odkud práce a zejména komunikace mezi jednotlivými členy našeho týmu probíhá. Máme hodně nastavený režim home office a práce také probíhá často v terénu.

League Football Association Workshop on topic: News and World Trends in Social Networking. Photo: 2score

Do you also work with external colleagues?

We try to work with the best who combine expertise and fit into our team. The reason is that we take it as a process of continuous learning and gathering more and more experiences.

Is it difficult to plan a creative job? Did you know that you always deliver a creative with a job during the week? How variable is it?

V našem prostředí je oblíbené slovíčko ASAP, takže my spíše nejsme zvyklí na dostatek času. Spousta projektu podléhá nějakému termínu, kdy ta kreativa musí ven, jinak už není druhé cesty. V rámci toho myslím, že máme dobře nastavené procesy a vždy najdeme to nejlepší řešení na základě daných podmínek.

Team 2score shooting a spot with football players. Photo: 2score

What about the events? They are often planned a year ahead..

We are rather devoted to small events. We have an excellent cooperating external agents and agencies for large ones.

What techniques do you use in your teamwork? What works and what have you left?

Máme zavedený systém porad, ale když není co řešit, tak se nescházíme. Neděláme porady pro porady. Každopádně u nás vzniká často spousta novinek ať už celých projektů, či dílčích prací u projektů dlouhodobých. Proto je zasedačka často zaplněná v rámci brainstormingu či i feedback porad po realizovaných projektech či akcích.

Team 2score shooting with football legends Jan Koller and Horst Siegel. Photo: 2score

Time to time, even in a well-coordinated team, there are some complications when finishing tasks or projects. What did you deal with specifically and which procedures helped you to solve the problem?

Důležitá je u nás spolupráce. Tedy když se chyba blíží nebo nastala, tak komunikovat, abychom ji jako tým minimalizovali. A poté je potřeba se právě z těch chyb pro příště ponaučit. Nejčastější chyba je asi zapomenutí na “něco”, s čímž nám právě nejvíce pomohlo Freelo a systém interní komunikace.

What is the hardest part of running an agency like yours?

U nás největší problém je, že prací opravdu žijeme. Máme rádi sport a chceme svou práci dělat co nejlépe. Jenomže v rámci agentury máte určité mantinely, které určují rozpočty klientů a daných projektů. Ty pak určují hodinové budgety a objem práce, které jsou na dané projekty alokované. Často ale na projektech trávíme času více, protože prostě chceme, aby to bylo ještě lepší, než jsme slíbili. Pokud je to v míře, tak to bereme jako investici do plnění našeho poslání.

We have manuals of our processes, but examples and practice works best.

What system did you use to manage  the team communication before Freelo?

The transition to Freelo was also related to the expansion of our team. We have adjusted the structure to more specialized format according to the specifics of work in the original separation of projects. We used to have e-mail, messenger and todo list from Excel.

How has the workflow and efficiency changed after implementation of Freelo?

Já už bych si fungování našeho týmu bez Freela nebo podobné platformy nedovedl představit. Freelo přineslo jasná pravidla v kooperaci členů našeho týmu, přineslo minimalizaci chyb a jasnou strukturu.

Cameraman in action. Photo: 2score

Why did you choose Freelo and how did its implementation in your team go?

Hledali jsme platformu pro správu projektů a s nimi spojenými úkoly. Na výběr bylo více variant, ale u nás zvítězila česká varianta. Šli jsme do toho to prostě zkusit a už jsme jiné cesty nehledali. Zavádění bylo zprvu kostrbaté to dobře na začátku nastavit, ale zvítězil přístup nás všechny hodit do řeky, abychom plavali. A podařilo se, stále plaveme, a obstojně.

The ASAP word is very popular in our environment. We are used to lack of time. Most of our projects have deadlines so the creativity has to come out.

How many projects are you currently working on?

We have many long-term projects consisting of sub-projects. Nowadays, we have tens of projects.

How do you divide your projects in Freelo?

I cannot say clearly. Some of them according to client and others according to large projects.

2score team is really active. They also participate in amateur football tournaments. Photo: 2score

Do you have more short-term or long-term issues?

Most of our projects are long-term.

Freelo brought clear rules in team members cooperation, minimized mistakes and cleared structure.

Do you track the productivity or the efficiency of your teams in detail? How do you know that everything works like a charm?

We use Freelo, timesheet platform and regular meetings for such a purpose.

Do you have any specifics within the team cooperation that influences the success of projects or their severity?

We love sport and what we do.

Which other tools or apps do you use except Freelo and for what?

Of course e-mail for communication outside our team. WhatsApp only for internal communication. Package from Google, especially Drive. Adobe packages for our creative colleagues. My Hours for timesheet records.

Our team's daily work: shooting of the major league teams. Photo: 2score

How do you teach new team members with Freelo and the entire workflow?

We have manuals of our processes, but examples and practice works best.

Read also At Sanasport Freelo saves time and energy to a 50-member team every day

Which Freelo's features are the most useful to you and why?

Přiřazování úkolů = jasná odpovědnost, mailové notifikace = nic neunikne pozornosti, funkční aplikace = práce odkudkoliv.

What processes or functions does Freelo solve in your company?

Communication, meeting's reports, assignment, keeping of inspiration. On the other hand, we do not use timetracking at all.

The most common mistake is forgetting. Freelo really helped us to improve the internal communication.

Do you miss anything in Freelo?

Perhaps simplier time reports, that is / was more for freelancers than agencies.

When you say Freelo, which words do you think of?

In past, when I turned the PC on, I went on Facebook and even earlier to Seznam. Now I start with Freelo.

Do you have any tutorials or best practices how to use Freelo?

Put everything to Freelo.

Field Marketing
Team Online agency
Business size 11-50
Get in Freelo and achieve goals with less effort
I want on board

How they use Freelo in other teams