Jak v zahradním centru díky Freelu zefektivnili řízení 70 zaměstnanců

Even in the business that is heavily dependent on seasonal sales, you can successfully run a business for a long time, proves the Garden Centrum.
The small company started theis retail in Jindřichův Hradec and soon it was extended to Valašské Meziříčí. Sales grew. Gradually it turned to wholesale and today, more than 20 years on the market, the Garden Center sells a wide range of gardening supplies, tools and flowers all over the Czech Republic.

Source: Private archive ZCJH.cz

Naše činnost podléhá sezónnosti a ročnímu cyklu. Snažíme se, abychom každou následující sezónu zvládli o trochu lépe než tu předešlou, a zákazníkům nabídli vždy něco nového, zajímavého a ohromili je svým servisem, dokazuje majitel jindřichohradeckého Zahradního centra Filip Klíma, že středobodem je zákazník.

Before Freelo tasks usually fizzled out

Management, Business, Storage, Logistics, Vendors, Gardeners. These are just some departments where Klima let us to look into. Meetings are the best way for team cooperation. Most of them are on Skype, because of two branches and regular business trips.

Source: Private archive ZCJH.cz

Ukázalo se, že když účastníci nesedí společně v jedné místnosti a vlastně se ani nevidí, je diskuze mnohem efektivnější. Méně ujíždíme od tématu. Praises achievements of Freelo Klima. Nasazením Freela jsme navíc podchytili systematickou evidenci úkolů, které se dřív na poradě řekly, někam zapsaly a vyšuměly. Dnes si týmy přímo během porady zapisují úkoly do Freela, přidávají k nim jednotlivé členy a deadliny. Úkol nikam nezmizí, dokud není vyřešen. Je to kvalitativně naprosto zásadní rozdíl.
13 projects
56 active users
1.900+ completed tasks
4.000+ comments on tasks

Czech language helped us to implement the tool

The Garden Center has felt the hole in project management for several years. However, the softwares that has been tested Klima indicates as a dead end.

Po Workplace od Facebooku jsme byli naprosto v úžasu, když jsme Freelo viděli. Zpočátku jsme se zdráhali uvěřit, že je to český produkt. Ale právě to velmi napomohlo jeho zavedení, protože pro některé znamenalo nasazení Freela zcela novou filozofii práce. Absence jazykové bariéry je u nás velmi důležitá, neboť většina týmu cizí jazyky neovládá. Klima points to the specifics of the traditional industry.

Source: Private archive ZCJH.cz

That Freelo worked, we know from turnover

How does project management look like in practice? Retail and wholesale have each one operating and one marketing project. Several projects are created for certain agendas ranging from company to company (eg HR) and others for time-limited tasks such as building completion.

Že vše běží, jak má, poznáme nejlépe podle spokojenosti zákazníků, potažmo dle vývoje obratů. Klíma reveals main metrics of success.

Source: Private archive ZCJH.cz

Most useful features of Freelo:

  • Delegation of tasks from person to person — In the past, most of the projects have stucked. A certain task remained hanging on a partial solver, where he had been stuck in some way, did not do it, and after a while he returned task as a boomerang. Similarly, there were "holes" in handing over tasks when one person solved the task, but the follower did not know it. In Freelo, tasks hang, blush, bubbling from one solver to another, ultimately, one earlier and the other later, maturing to complete.
  • Deadlines monitoring — the most difficult in our highly seasonal industry consider the need for strict adherence to deadlines. If tulips or daffodils are sold from September 1, I have to send an offer to our wholesale customers before mid June, which means our supplier has to offer us their offer in April.

Source: Private archive ZCJH.cz

Zpoždění kteréhokoli termínu znamená, že jsem prošvihl sezónu a další příležitost budu mít až za rok.

Source: Private archive ZCJH.cz

My jsme rozjeli program workshopů, kde si každý měsíc ukazujeme postupy a vyměňujeme zkušenosti. Pro každý workshop máme dopředu zpracované osnovy jednotlivých workflow, které obsahují i screeny Freela. Tím pádem si je může každý, kdo potřebuje postupy osvěžit, znovu otevřít a nastudovat. Looking forward to sharing the Klima know-how.

Practical TIP from the Garden Center at the end

Operation of existing employees is one thing on your system management but must also teach the newcomers.

Field Zahradní centrum
Team Retail
Business size 51-100
Naloďte se do Freela a dosahujte cílů s menším úsilím
Chci na palubu

Jak Freelo používají v dalších týmech